7 בדצמ׳ 2010

הדרכה לתיק טילדה-TUTORIAL


*** for an english version- scroll down under the photos, thanks

סופ"ש ארוך, צמודים למרקע ולתמונות הקשות שליוו את החדשות הקשות הביאו להתנתקות מהמחשב ולדחיית פוסט ההדרכה
יהי זכרם של ההרוגים ברוך

----------------------------------------------------------------------------------------------
את תיק הטילדה הראשון שלי כאמור הכנתי לעצמי מ"רבע יארד שמן, מבד טילדה -גיסותיי מאד התלהבו וכבר ביקשו לעצמן אז הנה התיק השני (מאותם בדים משגעים - ויש כבר עוד כמה בקנה..אני פשוט נהנית להכין אותם ובמיוחד כשהם כיפיים כ"כ לשימוש קליל לערב

לתיק שמידותיו הסופיות הן: 45ס"מ*28 ס"מ צריך

בד רבע יארד שמן (56*45) מוקשח עם פליזלין בד - לפנימי
בד רבע יארד שמן (56*45) מוקשח עם פליזלין בד - לחיצוני
קרטון ביצוע בגודל 33.5*9.5
בד לבסיס בגודל 10.5 *34.5*
חתיכות לבד קשיח בגודל 9*33.5

you"ll need:
2 fat quarters of coordinating fabrics
2 fat quarters of fusible interfacing
cardboard for the base-33.5cm*9.5cm
coordinating fabric for the base-34.5*10.5
4 small pieces of hard felt



מקפלים כל בד לחצי (כך שמתקבלת יחידת בד בגודל 45*28) ומסמנים בפינות, היכן שהקיפול) מלבן בגובה4.5 ס"מ וברוחב 4 ס"מ. חוזרים על כך בשני הבדים

afterironing the fabrics to the interfacing you fold each of them in half and in the bottom you mark : 4.5 cm in theheight and 4 cm inlenght

גוזרים את הפינות (ובודקים שכולן זהות
now we'll cut the square in both fabrics


עכשיו מסמנים את הפתח של הידית, במרחק 4 ס"מ מהשוליים ובגודל 10 ס"מ*4 ס"מ - במרכז הבד

for the "key hole: we'll mark, 4 cm from the upper side and the measurments are: 10 cm * 4 cm




חותכים בסכין את הקן האמצעי ואז את צלעות המשולשים ומקפלים כלפי פנים

cut over the middle line and then the side triangles and fold them (i glued them with guterman glue)


משתמשים בדבק גוטרמן בכדי להדביק את הדפנות

מניחים את שני הבדים אחד על השני בכדי לוודא שיש התאמה בפתח הידית

place bothe fabrics on top of each other in order to see that they match perfectly


מעל פתח הידית מדביקים חתיכת לבד קשיח

over the handles, glue little pieces of the felt


תופרים לאורך דפנות התיק _לא נוגעים בפינות ופתח העליון

sew along the sides of both fabrics (not in the corners)


עושים בוקסינג לתיק ע"י תפירה של הפתח בתחתית התיק

now, on to boxing the bottom of the 2 fabrics,





קיבלנו את התיק החיצוני ואת הביטנה

you're supposed to get these 2 "bags"



את התיק החיצוני (עם הבד החיצוני) מכניסים פנים אל פנים לתוך הביטנה שהתקבלה

insert the outer fabric (my red) into the other "bag" - face to face-making sure the key holes are matching (even by holding them with sewing pins)


תופרים מסביב ומשאירים פתח ברוחב 10-15 ס"מ בכדי שדרכו נהפוך את התיק-וכך זה נראה , ללא תפירה של הפתח לאחר המהפך

sew along, leaving a hole big enough for the turn over


בשלב זה החלפתי את החוט התחתון לצבע אדום (כמו הבד החיצוני

at this point i changed the thread to mathch the fabric (red)



ומתחילים לתפור את שולי התיק (כשהבד בצבע של החוט התחתון גם נמצא תחתון


תופרים באותו אופן גם את פתח הידיות

on to sewing arounf the handles


אני מצאתי שהתיק נוח לי יותר אם בנוסף לבוקסינג, יש גם בסיס לתיק
לשם כך השתמשתי בקרון ביצוע שתפרתי לו שרוול מאותו בד

i love it when bags have a firm base - so i made a base from cardboard - 33.5*9.5 cm.
sew a sleeve and turn over


השרוול הפוך

הופכים אותו לצד "היפה", מכניסים לתוכו את קרטון הביצוע ותופרים את הפתח

insert the card base and close by sewing



והתיק מוכן (-:

and you're DONE!!!


וכאמור, הוא דו צדדי


מקווה שההסברים ברורים. בכל מקרה אם יש לכן איזו שהיא שאלה, אני אשמח להבהיר או לעזור ומאד אשמח לראות תוצאות

מי ייתן ונדע רק זמנים טובים


hope the tutorial is understood - for any assistance, don't hesitate to contact me.
hope you'll enjoy it and i'll love to see yours when you make one (-:

have a great week
yael

50 תגובות:

  1. אני בכלל לא תופרת והבנתי :-)
    אולי יום אחד אכין כזה מנייר ?!
    תיק מהמממם !!!!

    השבמחק
  2. יעלי, תודה רבה.
    הסבר בהחלט ידידותי למשתמשת

    יפעת קייטס

    השבמחק
  3. תודה על ההדרכה. התיק יפהפה.

    השבמחק
  4. התיק מקסים, שלחתי לך מייל

    השבמחק
  5. איזה כיף!!!! חיכיתי להדרכה הזאת, והיא נראית ממש ברורה, אני מתה כבר לנסות!!! תודה רבה על ההשקעה!

    השבמחק
  6. וואו איזו הדרכה מעולה
    מיד נכנס למועדפים, למרות שאני בתיקים קצת בעייתית אוהבת רק תיקים שאפשר לשים באלכסון על הכתף
    אבל זו יכולה להיות מתנה מדהימה
    והתיק שלך יצא הורס לחלוטין

    השבמחק
  7. איזו הדרכה אליפות!! אפילו מאותגרת הבנה כמוני הצלחתי להבין!
    תודה מותק!

    השבמחק
  8. תודה על ההדרכה, נראה לא מסובך והתוצאה מקסימה.

    השבמחק
  9. מקסים ופשוט. הסוד הוא בבדים :)

    השבמחק
  10. יפיפה. אני חושבת שראיתי אותו במציאות, במכירה אצל נתנאלה????

    תודה רבה על ההדרכה. זה נפלא שאת חושבת עלינו. מאחלת לך שתמשיכי להיות נר גדול עבור כלנו. רות

    השבמחק
  11. תודה בנות

    רות...תודה והתיק הזה הוא קופי של התיק שלי שראית אצל נתנאלה (-:

    השבמחק
  12. תודה על ההדרכה! אני מקווה לפור תיק אחד בעזרתה בקרוב

    השבמחק
  13. תודה על ההדרכה הברורה!!

    השבמחק
  14. את נהדרת
    תודה רבה רבה

    השבמחק
  15. הדרכה פשוטה וקלה, איזה יופי שחלקת איתנו תודה רבה רבה

    השבמחק
  16. ווה ווה ווי ווה! שאפו על ההשקעה!

    השבמחק
  17. אין לי מילים, פשוט אין.

    השבמחק
  18. מדליק מדליק מדליק!!! (טוב נו בכל זאת חנוכה....)
    הדרכה מעולה והתיק משגע, אהבתי מאד!

    השבמחק
  19. הדרכה ברורה וטובה
    תודה מקרב לב בהחלט אנסה לתפור תיק כזה
    ענת

    השבמחק
  20. הסברת את זה קלי קלותה... כל הכבוד ! ומקסים!

    השבמחק
  21. ברור ביותר, ונראה פרויקט כייפי! הבדים שאת בוחרת יפהפיים... תודה יקירתי
    !

    השבמחק
  22. תודה!!!
    תודה על הדרכה פשוטה ומעולה!!! התיק נפלא!

    השבמחק
  23. הדרכה פשוטה וברורה לחלוטין!!!

    תודה יקירתי

    נשיקות, מירה

    השבמחק
  24. טוב מהממת שלי, אם אני מגיבה עכשיו זה אומר שהקשבתי לך וניצלתי אתמול את השעות הקטנות של הלילה למעט שינה. יקירתי, אפילו שאני עדיין לא תופרת, אני כבר שומרת את הפוסט הזה במועדפים. מעבר לזה שהתיק יפייפה, מקסים ומשגע מבדי הטילדה האהובים עליי, ברור לך שזו הדרכה מעולה, עם פירוט, הסברים ותמונות משגעות כמו שהדרכה באמת אמורה להיות. אין עלייך, אלופה שלי!!!!!

    השבמחק
  25. למרות שאני והמכונה לא מיודדות ההדרכה הזאת הייתה כל כך ברורה, מצויונת ונהדרת שבא לי עכשיו ללכת ולתפור אחד כזה ידנית.
    בחירת הבדים גם היא ממש משגעת.
    תודה!

    השבמחק
  26. תיקים יפיפיים והדרכה נפלאה.
    תודה גדולה.

    השבמחק
  27. אוהבת אוהבת אוהבת! למרות שאני בכלל חשבתי שתפרת אותו אחרת לגמרי... D-:

    השבמחק
  28. יעל,
    תיק מהמם והדרכה נהדרת!!!
    אני מתכוונת לנסות ולהכין אחד בדיוק כזה (:

    תודה. את אלופה.

    יעל

    השבמחק
  29. איזו הדרכה נפלאה - כתובה ברור ומצולמת מצויין.
    תודה רבה!

    השבמחק
  30. הדרכה פשוטה וברורה להפליא!
    תודה מותק על ההשקעה

    השבמחק
  31. תודה על הדרכה נפלאה
    בהחלט נראה פרויקט כיפי וקליל

    השבמחק
  32. מקסים וברור כל כך.

    השבמחק
  33. תיק מקסים והדרכה מעולה. תודה.

    השבמחק
  34. תודה יקרתי על הדרכה מקסימה וברורה !ץ

    השבמחק
  35. הדרכה קלילה ומקסימה
    תודה על השיתוף

    יפית הוס

    השבמחק
  36. יופי של הדרכה! עכשיו יש לי גם כזה...

    http://www.flickr.com/photos/ronybruell/?saved=1

    השבמחק

thanks for taking the time to comment
have a great day
yael