4 בדצמ׳ 2011

היופי שבפשטות....


בבוקר שישי לפני שבועיים ,אחרי ארוחת בוקר לכבוד יום ההולדת של גלי, קפצתי עם רביד לבדוק את החנות שבמושב בורגתא.
בין שלל מוצרי מעצבים ופריטים וינטאג'יים מצאנו ערימה ענקית של דוייליז במחיר מציאה (5 ש"ח ליחידה על רובן).
מיד זממנו שתינו עליהן להכנת קערות קרושה מוקשחות.

בינתיים עברו שבועיים והמשימה נדחתה, בעיקר כי ממש אין לי זמן להתעסקות בהכנת הדבק, מה גם שהבנתי שהדבק, שמעורבב עם סוכר עלול למשוך נמלים וחרקים.

אתמול, גיחה קצרה לנתנאלה הניבה את הפתרון האולטימטיבי עבורי....ספריי להקשחת בדים, תחרות וכו'.

ספריי מקשה בדים STIFFEN STUFF
היות שאני חסרת סבלנות, הבוקר כבר ניסיתי את כוחי...הניסיון הראשון היה על קופסא של גרין גייט (עטופה בניילון) ועליה מפית די גדולה יחסית.


פעלתי לפי הוראות היצרן, השפרצתי על המפית, השארתי בשמש המושלמת ואחרי שעה וחצי בערך היתה לי קערה מוכנה-עם שוליים גליים (שדווקא אהבתי מאד)


עם הקערה בא התיאבון והמשכתי ...הפעם לקחתי שתי מפיות נוספות: האחת צפופה יותר וכבדה והשניה יותר קלילה ואת שתיהן תכננתי ל"הלביש" על קערת קרמיקה שיש לי ולשם כך ניעזרתי בכובע אמבטיה כדי להגן על הכלי

חשוב לציין שכדאי לרסס באויר הפתוח (למרות שהחומר לא רעיל)




גיליתי שמאד תלוי עובי החוט של המפית והדוגמא-על המפית הזו השפרצתי פעם אחת ולאחר כשעה סבב נוסף ולאחר שעה הקערה עומדת קשיחה.






התהליך של הקערה השלישית כבר היה מהיר יותר....היא אמנם כבדה יותר ובאמת ריססתי פעמיים אבל מיד אחרי הסבב השני ייבשתי אותה עם מייבש שיער (לפי הוראות היצרן) וזה אכן מקצר את התהליך.





אין לי מושג אם הספריי הזה הוא כמו ספרי עמילן (מעולם לא ניסיתי) אבל מה שאהבתי בו הוא שאחרי שהמפית הראשונה הוקשחה, יכולתי להשרות את המפית במים חמים ולעצבה מחדש ואז שכבת ספרי נוספת אחת כדי לחזק אותה וכך היא נראחת עכשיו



אני כבר הזמנתי לי ספריי נוסף (ליתר בטחון) -אמנם אני לא מגדת עתידות אבל את עצמי מכירה טוב ויש לי חולשה לפשטות הזו וליופי הזה...

שיהיה שבוע נפלא
יעל

65 תגובות:

  1. מקסים. איזה יופי של קערות תחרה. יש לי מלא מפיות שסרגתי בזמנו ונתת לי רעיון נפלא. נשאר רק לקנות את החומר המקשיח...

    השבמחק
  2. יעלי- זה פשוט מטריף! אהבתי!

    השבמחק
  3. מקסים...
    אולי ניקח את כל המפיות שאימא שלי בזמנו סרגה ועכשיו יושבים בארון בשקט בודדים ועזובים :-).. ונעשה איתם משהו מועיל..

    השבמחק
  4. ווואווו איזה מדליק!!!! שמעי יצא לך אוסף קעריות דויילי משגע!!! ועם היצירות שלך מקרמיקה בפנים זה פשוט מופלא!

    השבמחק
  5. ממש ממש אהבתי.... !
    והספריי שוס :-)

    אגב, מיכלפ עשתה תערובת בלי סוכר, אלא עם קורנפלור ודבק. אבל אז יש הרבה עבודה של לגרד את שאריות העיסה מהקרושה... בקיצור אחלה שיש את הספריי הזה :-)

    השבמחק
  6. מקסים, מקסים מקסים!
    שלל משגע של קערות מקסימות.

    השבמחק
  7. נראה מגניב הספריי הזה. כיף שיש כאלה קיצורי תהליכים :-)

    השבמחק
  8. איזה יופי של קערות,
    אהבתי את הפשטות.
    לימור

    השבמחק
  9. היי יעל, יש לי מפיות כאלו שסבתי ז"ל סרגה, מייד עלתה בי המחשבה שכקערה כן הייתי מניחה אותן בסלון. הקערות מקסימות !

    השבמחק
  10. זה מקסים ביותר! ואני חושבת לעצמי איך שאופנות חוזרות על עצמן. אני זוכרת בבית של אימא שלי קעריות כאלו (שנעשו עם הסוכר, אגב, ומעולם לא נתקלנו בנמלים, אולי כי אימא שלי חולת ניקיון???)

    אהבתי את ההצצות לקרמיקות שלך!

    נשיקות יקירה, מירה

    השבמחק
  11. יואו יעלי זה משגע!
    אני חייבת לארגן לי כזו פעילות!
    שווווווה!
    ואהבתי מאד את התמונה עם האגסים.
    נשיקות♥

    השבמחק
  12. בתור מי שלא תופרת תהיתי למה משמש הספריי הזה...
    אכן גאוני
    והתוצאה מופלאה !

    השבמחק
  13. רעיון משגע!!!
    אוהבת מאוד את התוצאה

    השבמחק
  14. גם לי יש חולשה לפשטות וליופי הזה! חבל שלא היה לי זמן לשוטט איתכן בבורגתה. צריך לקבוע שוב!!! :-)

    השבמחק
  15. זה מדליק בטירוף!!!!!!!
    תגידי, אפשר לצבוע גם את המפיות קרושה בצבע בד נכון?
    יאללה הולכת לחפש גם כזה כדי להכין...

    השבמחק
  16. יעלי זה מקסים כל הכבוד על הגשמת הפרוייקטים שמחכים אצלי ברשימה כבר המון המון המון זמן!!!!!

    השבמחק
  17. מדהימונת!!! זה מה שאת. ובאמת, כמה פשוט ככה מקסים. תענוג לעיניים. ובינינו...עדיף שהפוסט לא יחשף בפני אמא שלי....אוהו, אז היא תבין מה אני עוד עלולה לעשות:))))
    נשיקות יפה שלי ושבוע נפלא.

    השבמחק
  18. נפלא! איזה כיף שאת משתפת אותנו. מקווה שעוד נשאר ספריי פנוי בשבילי אצל נתנאלה...

    השבמחק
  19. פשטות משגעת!!! רוצה גם... אבל אני רוצה ללמוד לסרוג כאלה! ואיזה יופי של תמונות!

    השבמחק
  20. מקסים . עוד פרויקט לרשימה . רק שעד שאגיע אליו בטח לא ישאר ספרי כזה אצל נתנאלה....

    השבמחק
  21. מקסים, מקסים, מקסים!!! יש לי דוילי כזה שאמא שלי סרגה לפני המון שנים ואני כבר שנים מתכננת להקשיח אותו כדי שיהיה אהיל. הפתרון הקל קורץ לי :))

    השבמחק
  22. יעל הרעיון נפלא.עכשיו אני רק צריכה לנבור בארון של אמא שלי, כמויות הקרושה שהיא היתה סורגת לא ביישה חנות. הקערות פשוט מקסימות! שבוע יצירתי וחם!

    השבמחק
  23. נפלא!
    רעיון נהדר, ביצוע מושלם ותמונות שוות בטירוף!!!
    אהבתי מאד!

    השבמחק
  24. וואו איזה מציאה שווה הדוייליז הללו! מדליק שאפשר להקשיח בכזאת קלות ויצא -להתעלף!

    השבמחק
  25. יאמי! זהו. אין לי מילים יותר! (אבל אל תתרגלי)

    השבמחק
  26. איזו אלופה! אני עוד לא פרקתי את השקיות מיום שישי ואת כבר הכנת שלל קערות.
    משגעות אחת אחת.

    השבמחק
  27. כמו שכתבת - היופי שבפשטות הזו, מקסים
    שולי

    השבמחק
  28. מגניב, ואפילו לא ידעתי שיש לנתנלה. תודה על הגילוי המסעיר. אגב, עד היום שום נמלה לא מצאה את דרכה לקערות סוכר שלי :-)
    אבל הספריי בטוח פתרון יותר אלגנטי.

    השבמחק
  29. איזה בלוג מקסים .... שמרתי לעצמי!
    גם אני מקשיחה סריגה אבל בינתיים הקשחתי עם דבק פלסי לבן עיניין אותי מאוד לשמוע על המקשיח סריגה, עדין ממתלבטת עם לקנות אחד... זה ניגמר יחסית מהר?
    שבוע טוב :)
    בלה

    השבמחק

thanks for taking the time to comment
have a great day
yael