22 בפבר׳ 2011

הדרכה להכנת כריכת אלבום


* for an english version-please scroll down, thanks

הטילדות הראשונות שהכנתי נעשו בלי שום תכנון או חשיבה מסויימת על צבעים מסויימים-זרמתי עם הפיסול שלהן (רק מחוסר רצון להתעסק עם התפירה שלהן..) והצביעה נעשתה בדיוק באותו אופן-מהלב, אבל למזלי אני פריקית של תיעוד (ועד לא מזמן ,עד הרכישות השוות שלי מאורית-טווילינגן-הייתי משתמשת בהמון, אבל המון POST-IT) וכך גם עם הטילדות -כתבתי לי בפתקיות את הצבעים בהם השתמשתי בכל אחת ואחת מהן

לאט לאט, ולשמחתי והתרגשותי הגדולה, היה ויש להן ביקוש ובחלק מהמקרים אפילו התבקשתי להכין "בדיוק כמו זו עם הורד" או "בדיוק בצבעים כמו זו עם המגבת"....

אז החלטתי שצריך להיות מסודרת, במיוחד כשלאט לאט נוספות עוד טילדות, שונות ומיוחדות (מקווה שבקרוב הן יושלמו ואז אוכל לשתף)

רציתי להכין לי קלסר עבודות של הטילדות וגם הקאפקייקס-גם כמעין "בוק" וגם בשביל התיעוד שלי

פיתחתי את התמונות של הטילדות, אספתי את דפי הטילדה שלי, קישוטי הטילדה ויצאתי לדרך.

כל הדפים 20X20 על קארדסטוק שמנת ועליהם הודבקו דפים מהסטאק של טילדה, בתוספת קישוטונים שונים שלה ולכל אחת מהן קראתי בשם ומספר.

באותו אופן שהכנתי את האלבום לאחיינית שלי, הכנתי גם הפעם קלסר כורך וצירפתי את התמונות להדרכה, שאני מקווה שתעזור לכל מי שביקשה והתעניינה לגביו

זה השער של הטילדות (עכשיו אני כבר עובדת על החלק של הקאפקייקס)-ברקע...בד טילדה מדהים מדהים מנתנאלה (-:








הורד היא חותמת מהסט של טילדה


את הקלסר אפשר להכין בכל מידה שרוצים-אני הכנתי אותו ככריכה לשמרדפים שיתאימו לדפים של 20X20.

1) סימנתי על צ'יפבורד עבה (שנקנה בארטא) את המידות הרצויות:
27 ס"מ רוחב של כל כנף ובאמצע-עמוד השדרה ברוחב 7 ס"מ.
גובה הקלסר: 24 ס"מ


2) חותכים בעזרת סרגל וסכין חיתוך לפי קווי המתאר, אבל לא חותכים עד הסוף (חשוב מאד!!) ואז אפשר לקפל את הקרטון לפי הקוים




3) השתמשתי בערכת איילטים שבעזרתה אפשר גם לחורר את הקרטון וגם את הבד, לפני שלב הרכבת האיילטים

*** את ערכת האיילטים רכשתי בחנות "מרכז התפירה" באחד העם/נחלת בנימין אבל לאחרונה מצאתי גם בטמבוריה ערכה מאסיבית יותר


4) סימנתי את מיקום החורים על "עמוד השדרה" לפי השמרדפים שהיו ברשותי.
אני מדדתי מקצה המלבן המרכזי 5 ס"מ עד למרכז העיגול של האיילט וברוחב-2 ס"מ מקצה למרכז האיילט.
רק לשם הנוחות של מיקום הערכה לחירור התחלתי עם חירור ע"י ה-BIG BITE ואח"כ המשכתי עם הערכה






5) שלב הכנת הכיסוי:
להבדיל מהקלסר הקודם, הפעם החלטתי שאני רוצה את אותו הבד -גם חיצוני וגם פנימי, בשילוב בד תחרה.
הבד, איך לא-בד עדין (מנתנאלה.קום) מהקולקציה של טילדה
-2 בדים עיקריים (של טילדה) בגודל 49X24.5
-4 רצועות בד תחרה בגודל 6.5X24.5


6) מחברים עם סיכות פנים אל פנים את בד הטילדה עם התחרה כך שבמרכז בד הטילדה ומשני צידיו בד התחרה - כך בשני הבדים (הפנים והחוץ של הקלסר) ותופרים - מקבלים שתי רצועות בד זהות


7) גם את שתי הרצועות הללו מחברים "פנים אל פנים" ותופרים 3 פאות.
8) הופכים ומלבישים על הקרטון.


9) חירור הבד
משתמשים בחלקי הערכה הבאים ולפי ההוראות מחוררים בדיוק במיקום החור בקרטון, גם חור בבד





שלב חיבור האיילטים:
לפי הוראות הערכה


וקיבלנו כריכה מדוגמת

את הפתח שלא תפרנו ודרכו הכנסנו את הקרטון אפשר לסגור בשתי דרכים:
בכריכה הקודמת אני תפרתי בתך נסתר את הפתח.
בכריכה הזו הדבקתי את שארית הבד פנימה לקרטון והוספתי סרט תחרה מעל






מקווה שהכל מובן-ואם יש איזשהן שאלות-אני אשמח לענות ולעזור
המשך שבוע נפלא
יעל



.i really love making my Tilda Ceramic dolls
At first i did these dolls without any direction-just sculpted and painted them as i went along, but luckily i wrote notes to my self about the colors i used on each of them

As it happens, i am approched nowdays with requests to make these dolls "exactly as that one..." and the same color as the one with the towel

i wanted to make a presentation book for these dolls and for my cupcakes and so i did

Just as i did the album for my niece, from scratch-i did this one also

i photographed the steps and so if you'd like the instructions please e-mail me and i'll translate them for you

the are some more close-ups of the pages...and so many are yet to come











Have a great week
thanks for stopping by
Yael

57 תגובות:

  1. מדהימה, מדהימה, מדהימה!!!!
    כמה את יכולה עוד להפתיע?! זה שבובות הטילדה שלך משגעות זה דבר אחד, אבל התמונות והרעיון של התיעוד באלבום לדוגמה יצא פשוט מדהים. העלית פה הדרכה מושלמת, כל הכבוד אהובתי!!!

    השבמחק
  2. את מדהימה אותי כל פעם מחדש! יקירתי, האלבום פשוט מדהים ביופיו והטילדות שלך... אני רוצה את כ-ו-ל-ן! לפחות יש לי אחת באוסף :)
    תודה על ההדרכה המושלמת, כבר יש לי רעיון לאלבום לתינוקת מקסימה שנולדה לא מזמן :)
    נשיקות יקירתי, מירה

    השבמחק
  3. WOOOOW
    הדרכה גדולה, רעיון אדיר
    ואיזה יופי לראות את אוסף הטילדות שלך... ועכשיו נתת לי רעיון מה לבקש ממך להחלפה ביננו, רעיון גדול!
    נדבר על זה בהמשך :-))

    השבמחק
  4. מדהים !!! איזה יופי של כריכה מושקעת !
    והטילדות שלך - אליפות !
    נשיקות
    אילת

    השבמחק
  5. יעל, היצירות שלך מיוחדות במינן ובאמת חשוב לתעד, גם אני פריקית של תיעוד.
    את מוכשרת מאוד והיצירות , אין מילים
    הכריכה מושלמת
    דרך אגב היכן קונים ערכה כזו? זה נשמע מעניין.
    תודה על ההדרכה
    ענת (ענתיס)

    השבמחק
  6. הרעיון שךל להכין לטילדות אלבום פשוט מדליק! וההדרכה..אני מתמוגגת..בול בזמן!

    השבמחק
  7. מקסים!!
    הטילדות יפיפיות והקלסר פשוט אליפות. איזו השקעה!!
    כל ה-כ-ב-ו-ד!!!

    יעל

    השבמחק
  8. איזה יופי!
    התיעוד של הטילדות מדהים! הן יפהפיות בעיצובים מקסימים!
    והכריכה - סוף הדרך!

    השבמחק
  9. ההדרכה לקלסר מצויינת, הרעיון מעולה והקלסר יצא משגע!

    השבמחק
  10. נהדר!!
    גם אני רציתי להכין לינשופים אלבום אבל התעצלתי...אין ספק שעשית לי חשק :-)

    היכן רכשת את ערכת האיילטים?

    השבמחק
  11. יופי של אלבום ויופי של הדרכה!
    מקווה שהאלבום יתמלא בעוד ועוד טילדות מהממות :-)

    השבמחק
  12. יעל זה מהמם!!! ויופי של הדרכה!!

    השבמחק
  13. lovely album and what a great fabric
    Heather

    השבמחק
  14. מגניב ויפייפה!
    תודה!

    השבמחק
  15. איזה יופי של טילדות.
    איזה יופי של רעיון לתעד אותן ולעשות להן אלבום.
    איזה יופי של דפים לאלבום.
    ואיזה יופי של אלבום...
    פרויקט מקסים, שלם ומלא שכולו "את" על כל כשרונותייך - נפלא!

    השבמחק
  16. איזה יופי של פרוייקט וממש כרטיס ביקור שצועק "יעל יניב".
    תודה על ההדרכה... :-)

    השבמחק
  17. מהמם!!!!! תודה רבה, זה יוצא כל כך יפה, והאלבום שלך עם כל הטילדות יפהפה! תתחדשי! :)

    השבמחק
  18. הדרכה מצויינת ועמודים מושלמים!

    השבמחק
  19. אין עליך, את פשוט מדהימה.
    יופי של הדרכה, יופי של אלבום וכמובן תילדות מהממות.אין ספק שמגיע להן אלבום משלהן.

    השבמחק
  20. להתאהב בטילדות שלך, מהממות אחת אחת. הכנת להם אלבום מהמם גם כן!

    השבמחק
  21. WOW יעלי את גדולה!!!
    ממה להתחיל? הכריכה מדהימה, אני מאוהבת בכריכות שאת מכינה, הן יפייפיות, נקיות, מקסימות! איזה כיף שעכשיו גם אני יודעת להכין כזו, באמת תהיתי איך את מכינה אותן. תודה על ההדרכה הנהדרת!!!
    דפי האלבום השאירו אותי ממש פעורת פה! הם מושלמים, אין מילים! התמונות שלך יפייפיות ותואמות את העיצוב והכריכה שפשוט כיף להסתכל!

    השבמחק
  22. יופי של אלבום והדרכה
    ואוסף הטלידות אין מה להגיד
    רותי
    תאומות

    השבמחק
  23. מעולה!! נתת לי רעיון מצוין עם ההדרכה הזו.
    ט'ורפת על המטילדות שלך.
    ועכשיו אני יכולה להגיד איזו- זאת עם הורד, לא משנה הצבעים.....

    אז מתי נפגש???

    הלה

    השבמחק
  24. יעלי המדהימה!
    איזה רעיון נהדר לעשות לטילדות שלך בוק - האמת שמגיע להן!! :o))
    איזה כייף שגם בביתנו גרה לה טילדה כתומה עם תות ! :o))
    תודה על ההדרכה המעולה ועל כלהתמונות המדהימות שאת מצרפת כל פעם לרשומה.

    השבמחק
  25. טילדה מקסימה למהדרין
    הדרכה מעולה
    תמונות יפהפיות
    ויעלי האחת והיחידה :)

    יפצ'וק

    השבמחק
  26. טוב, זה פשוט מושלם,
    אלבום שכולו יעל
    צילומים- יעל
    חימר- יעל
    עיצוב דפים- יעל
    הכנת אלבום- יעל
    יש משהו שאת לא טובה בו????

    מורן
    ULA7

    השבמחק
  27. מדהים מדהים מדהים!
    נמסתי מהאלבום! הכל מתחבר נפלא, העיצוב, הטילדות והצבעים המקסימים. התאמת את הכל בצורה מושלמת :)
    ותודה על הדרכה נפלאה :))

    השבמחק
  28. אלופה !!!!
    הטילדות שלך משגעות
    אהבתי את הרעיון של לתעד אותן באלבום ,הדפים מקסימים .
    תודה על ההדרכה הנפלאה

    השבמחק
  29. מי אלופה מי?
    סוף סוף אני מצליחה להיכנס ולהגיב לך ואיזה כייף ליפול על הפוסט המקסים הזה.
    אלבום מקסים הדרכה מעולה ואת ערכת הניטים הזו קניתי וטרם הספיקותי לחנוך אותה אז בכלל כייף לראות אותה כאן בפעולה .

    הטילדות שלך מקסימות!!!

    השבמחק
  30. איזה אלבום מקסים ויצירתי...
    הטילדות שלך יפהיפיות ! ומגיע להן תיעוד באלבום כ"כ יפה !
    תודה על ההדרכה !
    LoolaB

    השבמחק
  31. יעל, את מלכה!!!!
    פרוייקט מהמם.
    אחלה עטיפה. אחלה הדרכה. תמונות מושלמות, ודפים נהדרים.
    שיחקת אותה ויצרת לך תיק עבודות נהדר (:

    יעל

    השבמחק
  32. איזה אלבום מדהים!
    הטילדות שלך משגעות ובהחלט מתאים להן אלבום מהודר ועשוי בכל כך הרבה טוב טעם.
    בנוסף לכל כישורייך את גם אלופת סקראפ מדופלמת. האלבום מדהים וההדרכה משגעת. מקווה לנסות מתישהו.

    השבמחק
  33. אלבום משגע ויצירות הקרמיקה שלך אכן ראויות לו
    תודה על ההדרכה- סופר שימושי. אחת ההדרכות אם לא ה!!!
    ורגע של טלפתיה, גם נאי בדיוק השבוע השתמשתי בסטאק הזה שקנינו יחדיו - איזה קטע.
    זה אומר שעכשיו צריך לטוס יחד שוב, לא?

    השבמחק
  34. מה יותר יפה, הטילדות או האלבום?
    לא משנה - הכל מדהים!

    השבמחק
  35. רעיון מקסים לאלבום! מגיע לטילדות שלך(: תודה על ההדרכה!

    השבמחק
  36. יופי של הדרכה, תבורכי,
    עשית לי חשק להכין גם
    תודה
    ענת

    השבמחק
  37. תודה רבה על ההדרכה המפורטת ומעבר לזה אני מתענגת כאן מהעבודות שלך
    שבת שלום
    שולי
    SHOULYHZO1

    השבמחק
  38. מדהים!
    כריכה ואלבום נפלאים לטילדות המדהימות שלך!!! תענוג :-)

    השבמחק
  39. וואו..
    אני מאוהבת... איזה קלסר מהמם
    רוצה גם! כמה עבודה.
    כ"כ שאת מוכנה לעשות את זה,
    את הדברים לעצמי אני תמיד דוחה ודוחה..
    כל הכבוד

    השבמחק
  40. איזה יופי של טילדות, והכריכה - מהממת!!! ממש כישרון מהלך...

    השבמחק
  41. מאוד יפה והדרכה מצוינת, אשמח אם תכתבי לי איך אפשר להשיג את השמרדפים שהשתמשת בהם להגנה על הדפים.
    תודה,
    אפרת

    השבמחק
  42. האוגדן/קלסר הזה פשוט מהמם.
    אני מתה על האביזרים של PRYM אבל עם האיילטים לא ממש מצליח לי והם תמיד נמעכים לי עקום.

    יופי של הדרכה. תודה.

    השבמחק

thanks for taking the time to comment
have a great day
yael